L’espai comercial del 080 Barcelona Fashion se celebra aquest dimecres centrat en marques catalanes de moda de dona
El Clúster català de la Moda (MODACC) i la Generalitat de Catalunya, a través del Departament d’Empresa i Treball i amb el suport del centre d’innovació FITEX, han organitzat per aquest dimecres una nova edició del 080 Barcelona Fashion Connect, l’espai comercial digital per a compradors professionals que se celebra en el marc de la 080 Barcelona Fashion.
A la trobada s’hi han inscrit gairebé trenta marques de moda de dona que esperen poder generar nous negocis internacionals gràcies al potencial del showroom virtual, que reuneix compradors d’arreu del món. D’entre les empreses participants hi ha Miu Sutin, Sita Murt/, Aldomartins, System Action, guitare, Lola Casademunt, Apron, Surkana, Y_Como, Kris Mïkita, Xantik, Docor, Escorpion, I.Odena, Mimeyco, B The Beach Brand, Basmar, Piga, Cocoro, Yerse, Perpetummobile, Maggie Sweet, Wildreamers, Magno Montero, Ester Ferrando i Lab Los Angeles Barcelona.
L’esdeveniment tindrà lloc aquest dimecres dia 20 d’octubre a través d’una plataforma digital consolidada a partir de les 9h del matí. Comptarà amb la benvinguda del Secretari d’Empresa i Competitivitat de la Generalitat de Catalunya, Albert Castellanos, i la Presidenta de Modacc, Arancha Algás. Durant tot el dia les marques podran explicar online els seus trets distintius i presentar les seves col·leccions durant 15 minuts, i a més també podran fer trobades bilaterals amb els compradors inscrits, la majoria agents, distribuïdors, representants de plataformes d’e-commerce i altres perfils professionals amb alta capacitat de compra internacional. De moment ja hi ha més de 80 compradors registrats provinents de països com Austràlia, Bèlgica, Alemanya, França, Irlanda, Índia, Holanda, Malta, Sud-Àfrica i Illes Bermudes, a més de compradors d’arreu de l’Estat espanyol.
Tot i que l’acte en si només dura un sol dia, la plataforma estarà operativa durant trenta dies més; cada marca tindrà un espai per deixar-hi documents d’interès per als agents, juntament amb els vídeos de presentació, per tal que els compradors amb diferències horàries respecte Europa puguin visualitzar els continguts quan els vagi millor.
La passada edició del 080 Barcelona Fashion Connect, celebrada el mes de març, va comptar amb la participació de 148 agents internacionals una xifra que triplicava la participació d’anteriors edicions, i les marques participants van fer un bon balanç dels acords que es van aconseguir durant el showroom virtual.
Els organitzadors confien que el certamen comercial 080 Barcelona Fashion Connect contribueixi a accelerar la recuperació del consum de moda, que de moment evoluciona molt lentament. Per la presidenta del Clúster Modacc, Arancha Algás, l’esdeveniment és “una oportunitat per a la recuperació de mercats internacionals després de la pandèmia”.
El showroom 080 Barcelona Fashion Connect és el primer acte que se celebra en el marc de la 28a edició del 080 Barcelona Fashion, que tindrà lloc la setmana que ve: del 25 al 28 d’octubre.